... SORUNU CÖZERSEN ONU BIR GÜN ICIN ÖZGÜR KILARSIN, BIR INSANA SORUNLARINI CÖZMEYI ÖGRETIRSEN ONU HAYATI BOYUNCA KENDINDEN EMIN KILARSIN. blog layouts

BIR INSANIN CAHIL OLDUGUNU BILMESI / ILME ATILMIS ILK ADIMDIR

Perşembe, Kasım 02, 2006

EGITIM !...

Customize your blog




Egitim dedigimiz zaman aklimiza okulda almis oldugumuz bilgi dagircigi veya yeni nesillerin okullarda ki ögrenim sistemi geliyor.Buraya kadar belki kelime anlaminda dogru olabilir.Tipki AB icin Hükümetin firtina gibi cikarttigi yeni bir sürü kanunlar gibi.Almis oldugumuz egitimi daha sonra nasil uyguladigimiz.Bu konu da basarali olup olmadigimiz toplum icersinde ki yasam tarzinin bir aynasi olarak karsimiza cikabiliyor.Bunu cok yönlü alabiliriz.Bu gün Tv.lerin icerikligi.Günlük yasamimiz da cikan kaos.Aile icerisi siddet.Bunun Okullar da almis oldugumuz egetime bagliyamayiz.Örnek vermemiz gerekirse bu gün Yüksek egitim aldigi halde.En basidi olarak Trafik de yapmis oldugu kaos.Gene yüksek egitim aldigi halde aile ici siddete bas vuranlar.Buna benzer yüzlerce örnek verebiliriz.Demek ki Okulda ögrenilen bilginin günlük yasamda uygulanmamasi.Daha dogrusu bu temel bilgilerin gelistirilerek yasamimiz icinde beklentilere tam olarak cevap vermemesi.Egitim konusunda sinifta kalmamiza neden oluyor.
Gene bir örnek vermemiz gerekirse.Gecen ay icersinde Fransa meclisinin almis oldugu bir kanun yasasi bu ilk olarak karsimiza gelmemis idi.Bir kac sene gerisine dönecek olursak ABD de de bu krizi yasamistik.Böyle durum Isvicre de de karsimiza cikmisti.Bu gün Akademik egitim alanin dan tutun.Ilk ögretim alanina kadar hep ayni ses cikti.Fransiz mallarina boykot yapalim.
Fransa'nin Cezayir de yapmis oldugu vahseti bizde kanunlastiralim.vs. vs.Hepsi güzel de neden sen Sanki Cezayir senin bir vilayetin mi .Sanki o Ülkenin bir devleti yokmu meclisi yokmu.O agzini acmiyor sen onun adina konusuyorsun.Peki onu hic düsünmedim mi?.Boykot konusuna gelince burada ki Fransa manseli mallari Fransizlarmi satiyor.Daha bu durum tam olarak aciklanmadan gene bizim insanimiz uzmanlarimiz bu konuda ne gibi tedbir alinmasi gerekecegini o günlerde almadilarmi.Peki arkadas elimiz kolumuz bagli mi oturalim.Belki kirsal da yasiyan
vatandasim bu sekilde bir caba icersinde olursa onun katkisini kabul ederim.Akademik egitim almis vatandasimda kabul etmem imkansiz.MySpace

Eger almis oldugu egitimi bu günki normlar icersinde kullanmaya kalkarsa ilk önce AB ülkesi ve Avrupa Birliginin bir üyesi olan Fransiz Hükümeti böyle bir kanun cikarma hakki olup olmadigini incelerdim.Nelere imza atmis
böyle bir kanunu uygulama hakki varmi.Bu gecerlimi ?... Bir sürü imzalar atiliyor ve bizden istenenler !... Peki diger ülkeler de bunlari uygalabiliyorlarmi !.. Yoksa bizler bu haklarin farkina varmadan is isten geciyormu.Tipki yan taraftaki klip gibi alt yapimiz bu konularda varmi ?..Akademik ögretim görmüs bu insanlarimizi issizler ordusuna katacagimiza bu tarafa yönlendiremezmiyiz.Alinmis Egitim uygulanma safhasina girmedigi müddetce verecegimiz ad ne olabilir.???
Bu gün Avrupa da asiri bir sag egilimi baslamis oldugunu gözlerden kacmamasi gerektigini görmemiz lazimdir.Eger almis oldugumuz Egitimi dogurtkan bir sekilde uygulamaya kalkmadigimiz zaman.Karsimiza tipki Ön sözde bahs ettigimiz gibi SUCLU olarak cikacaktir.
Saygilarimla. H.A.E.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home