... SORUNU CÖZERSEN ONU BIR GÜN ICIN ÖZGÜR KILARSIN, BIR INSANA SORUNLARINI CÖZMEYI ÖGRETIRSEN ONU HAYATI BOYUNCA KENDINDEN EMIN KILARSIN. blog layouts

BIR INSANIN CAHIL OLDUGUNU BILMESI / ILME ATILMIS ILK ADIMDIR

Pazar, Kasım 26, 2006

RESİM DERSİ NASIL SEVDİRİLİR?



Buna hep verdiğim en kestirme cevabıyla:”Resim dersi sevdirilmez.Resim dersi ya seviliyordur ya sevilmiyordur.Yani öğrenci resme karşı ilgili,kabiliyetli ise zaten bu dersi zevkle yaptığı için seviyordur.

MySpaceYok öğrenci Cin Ali çizmekten bile anlamıyorsa bu ders onun için eziyettir,zuldür ancak geçer not almak için girilen zorunlu bir derstir.”

Resim dersi ve diğer tüm derslerin bizatihi kendisinden daha çok,ders öğretmeninin sevilmesiyle sevilebileceği görüşünü savunurum ben.

Bir dersin sevilip sevilmemesini kesinlikle öğretmen belirler diye düşünüyorum.Öğrenci resim dersini seviyor farzediniz ve çok yetenekli de ayrıca.Fakat öyle bir öğretmeni vardır ki öğrenciyi resim dersinden soğutmak için ,elinden gelen her şeyi yapıyorsa öğrenci için artık resim sevgisi diye bir şey kalmaz.Kalan tek şey ailesinin:”Çocuğumuzun resmi çok güzeldir aslında ama eskiden daha çok severdi,demek ki büyüdükçe ilgisi başka yönlere kaydı.Artık eskisi kadar zevkle ve istekle yapmıyor resimlerini”söylemidir.İşin kötüsü resim öğretmeni farkında bile değildir yaptığı aslında iyiniyetli fakat kötü bu davranış biçiminin.Yoksa hiçbir öğretmen bile isteye kendi uzmanlık alanı,branşı dersten öğrenciyi soğutma çabaları içinde olmaz asla.

Ben bu konuda kendimi,kardeşlerimi,yakın çevremi ve meslek hayatımda öğrencilerimi gözlemleyerek bu kanıya vardım.Bırakın öğrencilik yıllarımı bugün bile matematik dersinden nefret ediyorsam bu sevgili!öğretmenim Melahat Güngör sayesindedir.Kimya dersinden çekiniyorsam bu sevgili!öğretmenim Yüksel Gürü sayesindedir.Fen Bilgisi dersini istekle yapmak zevkinden mahrum olduysam bu sevgili!öğretmenim Sinan Zengin sayesindedir.Edebiyata düşkünlüğüm,tiyatro dalında başarılarım sevgili öğretmenim İlknur Bozkurt sayesindedir.
Ve eğer bugün resim dersi öğretmeni olduysam bu her zaman saygıyla andığım lisedeki resim öğretmenim Hülya Aksoy’un sayesindedir.”Sen resim öğretmeni olmalısın Biyo,başka bir meslek bile seçsen resim yapmayı asla bırakmamalısın.Elini ve yaratıcılığını öldürme,bu heyecanını hiç kaybetme tamam mı”sözleri hâlâ kulaklarımdadır.Canım öğretmenim ben de bugün senin beni yönlendirdiğin gibi hevesli,yetenekli öğrencilerimi yönlendiriyorum,onları güzel sanatlar liselerini kazanmış görmenin gururunu duyuyorum ve onları ilerde birgün meslektaşım olarak görmeyi umut ediyorum.

Ben resim derslerine şunları söyleyerek başlarım:
“Resim dersi bir ilgi ve yetenek dersidir sevgili çocuklar.Kiminiz spora,kiminiz matematiğe,kiminiz müziğe,kiminiz edebiyata,kiminiz ise resme ilgi duyarsınız.Bu gayet doğal.Yetenekli olduğunuz branşı yapmaktan zevk alırsınız öyle değil mi?Benim sizleri dünyanın en ünlü ressamı yapmak için zorlamalarım olmayacaktır.İleride yetenekli öğrencilerimi keşke bu mertebede görebilsek çokta mutlu olurduk inanın:)Bu dersi zaten ya seviyor yada sevmiyorsunuzdur.Benim amacım resim dersinde vereceğim teknikleri asgari ölçüde anlayabilmeniz,kavrayabilmeniz ve uygulayabilmenizdir.Zaten tekniğini öğrendikten sonra resim yapabildiğinizi görecek ve şaşıracaksınız.Eğer eksik malzeme ile gelirseniz dersi tam manasıyla yapamayız.Öyle ya kağıt getirdin ama boya yok”neyle boyayacaksın?”.Boya getirdin ama kağıt yok”nereye boyayacaksın?”.Suluboya getirdin ama fırça yok”neyle boyayacaksın?”gibi her malzeme birbirini tamamlar,bunu unutmayınız.Derslerimde klasik müzik dinleyeceğiz,İsmail Y.K değil.Surat asmayın lütfen,ilk başlarda kapı gıcırtısı diye burun kıvırdığınız klasik müziği çok seveceğinize eminim.Bu müzik ruhunuzda fırtınalar koparacak ve sizleri daha verimli bir hale getirecek.Ve şovale kullanacağız,ellerimizle boya yapacağız;atık malzemelerle resim yapmasını öğreneceğiz;birbirinizin resimlerini eleştireceğiz,grup resim çalışmaları yapacağız;sene sonu konularımızı bitirdiğimizde ise hazırladığım slayt gösterilerini izleyeceğiz ve sık sık sohbetler edeceğiz.Tüm bunlardan sonra yine de resim dersini sevmemekte inanın ki özgürsünüz.Ayrıca beni sevmek zorunda da değilsiniz.Ama benim amacım;ilerde bu dersi ”ıyyy resim dersimiii!En gıcık olduğum dersti!Hiç sevmezdim”diye hatırlamamanızdır.Çünkü insanın duygu ve düşüncelerini kağıt ve boyayla aktarmasının,kafasını boşaltmasının,zamanın nasıl geçtiğinin farkına bile varmadan üretmesinin,neler yaratabileceğine kendisinin bile şaşıracağının en güzel ifade şekli resim yapmaktır sevgili çocuklar.Neler yapabileceğinizi görmeye ve kendinizi yeniden veya ilk kez keşfetmeye hazır mısınız?O halde dersimize başlayalım”Başlangıç işte budur.

Açıkcası derslerimde müfredata pek bağlı kalmam ben.Bunun özgürlüğümü ve çocuklarımın özgürlüklerini sınırladığını düşünürüm.Evet 10 Kasım,Öğretmenler Günü vs. resimleri de yapılacak ama farklı şekillerde yapılmalı.Grup çalışmasıyla,artık malzemeler kullanılarak,özgün çalışmalar olmalı bunlarda.Müfettiş teftişlerimde bile bunları savundum hep:”Güzel sanatlar Liselerine öğrenci kazandırabildiysem,onları kalıba sokmadan özgür bırakarak başarmışımdır bunu”diye.Yüksek notlar almam onların da beni onayladıklarını gösteriyor.İster kınayın ister kızın ama söylemekten yine çekinmeyeceğim ki:Mesleğimde ki başarılarım ve öğrenci yetiştirmem konusunda asla tevâzu göstermem,iyi insan olma özellikleri kazanmak için önce eğitimin ve iyi bir rehberliğin geldiğine inanırım,diğer tüm dersler elbet bir gün,bir şekilde nasıl olsa öğrenilir ama “doğru insan”olmak için çok geç kalınmaması gerekir.
Saygılarımla.


BİYONİKKEDİ

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home