... SORUNU CÖZERSEN ONU BIR GÜN ICIN ÖZGÜR KILARSIN, BIR INSANA SORUNLARINI CÖZMEYI ÖGRETIRSEN ONU HAYATI BOYUNCA KENDINDEN EMIN KILARSIN. blog layouts

BIR INSANIN CAHIL OLDUGUNU BILMESI / ILME ATILMIS ILK ADIMDIR

Pazartesi, Kasım 06, 2006

Gençlerimizi Bekleyen Tehlikeler



Gün geçmiyor ki gazete ve televizyonlarda okullarda şiddet, çeteleşme haberleri duyulmasın!
Okullardaki eğitim, ailevi terbiye ve arkadaş çevresindeki faziletlerle takviye edilmediği an insanın yaratılışın da var olan saldırganlık dürtüsü anormal boyutlarda kendini göstermekte ve gençler kendini ifade etme aracı olarak şiddete başvurmaktır. Hastalıklarla mücadelede koruyucu hekimlik çok önemlidir. Okullarda yaşanan şiddet, çeteleşme, madde bağımlılığı riski gibi konularda kollektif bir mücadele gereklidir. Bu nedenle okul idaresi öğretmen, aile gibi kurumlar polisiye tedbirlerden ziyade, ergenin düşünen, sorgulayan entelektüel bir birey olarak topluma değer katması adına aşağıdaki önerileri göz önünde bulundurabilirler.
* Gençlerin hayatına anlam katacak bir hedef, yaşamak için onlara psikolojik bir enerji oluşturur. Bu nedenle ailelerin, gerekli yaşam enerjisi için gençlerin duygu dünyasını ne ile beslediği çok önemlidir. Hedefi insanlığın huzuru, ülkesinin refahı, dünyanın barışı, kainatın tılsımını anlama olan bir gençle; ideali, müzik ve dans yarışmalarında şöhreti yakalamak, piyangolarla, at yarışlarıyla ve iddia oynayarak emek harcamadan, zahmetsiz, tezelden zengin olmayı amaçlayan gençler arasında hayatın anlamı açısından farklılıklar olacaktır. Çünkü hayatın anlam arayışı insanın temel varoluşsal kaygılarındandır. Gençlerin hayatlarına anlam kazandıracak, yaşama sevinçlerini diri tutacak bir hedef belirlemelerine yardımcı olmak onları başıboşluktan kurtaracak ilk adımdır. Bunu yaparken gençlerin sevgi, saygı, güven, değerli olma, kabul görme ihtiyaçları karşılanmalıdır.
*İddia bayilerinde ve internet kafelerde geçirilen fütursuz zamanlar, gençlerin hayatının her bir köşesini işgal ediyor. Gençlerin kendisini dinlemesine, düşünüp idrak etmesine izin vermiyor. Maalesef gençlerin ve çocukların duygu dünyasını bu tür aktiviteler dolduruyor. Kontrolsüz internet kullanımı, cinsel içerikli tv programı çocukları erken yaşlarda cinsellikle tanıştırmakta ve bunun üzerine ailelerin yanlış yaklaşımları da eklenince yakın gelecekte milli ve manevi değerlere lakayt, aklını cinsellik ve saldırganlık dürtüsünün tatmini için kullanan, zevk düşkünü, idealsiz, ufuksuz, narsist, hayatının anlamını bulamamış tedaviye muhtaç nesiller bizi bekliyor olabilir. Öncelikle evde internet ve bilgisayar varsa bunun kontrolü ebeveynlerde olmalıdır. Çocuğunuza imkan sunmak demek onlara sınırsız özgürlük tanımak demek değildir. Örnek olarak evinde bilgisayar da oyun oynamak isteyen bir gence aileler şu şekilde yaklaşabilir; ders çalıştığın zamanın yarısı kadar vakti bilgisayar oynayarak veya tv de geçirebilirsin gibi bir anlaşma yapılabilir.
* Tarihini bilmek gençlerde “Toplumsal aidiyet duygusunu” artırır. Osman gazi, Yavuz Sultan Selim, Fatih Sultan Mehmet, Atatürk,Mehmet Akif gibi tarihe mal olmuş mümtaz şahsiyetlerin sancılarını ve çilelerini gençlerimize duyurmak, ve bunları düşünmeleri için gayret sarf etmek gençlere yeni ufuklar açacaktır. Tabii önce bunları ebeveynler özümsemelidir.
* Derslerinden, ailesinden, toplumundan, tarihinden soğumuş gençlerde duygusuzluk sözkonusu. Duygusuzluğun, zevk düşkünlüğünün temelinde ise insanın düşünememesi, tefekkür edememesi, yeryüzünde sonsuza dek yaşayacağı hissine kapılması yatmaktadır. Bu nedenle kabristanlar, hastaneler, huzur evleri ziyaret edilerek gençlerin vefa, şükür, fedakarlık, merhamet ve şefkat duyguları beslenmeli ve topluma hizmet etme zevki uyandırılmalıdır.
*Gençlere boş zaman faaliyeti olarak ruhunun inceliklerini ortaya koyabilecek spor ve sanat zevki verilmelidir. Aileler imkanları doğrultusunda çocuklarına olanak sağlamalıdır.
*Gençlere okuma, düşünme ve anlama zevki verilmelidir. Gaye-i hayal olmazsa, insan bir hedef belirlemezse kişisellik öne çıkar bencillik kuvvetleşir. Birey haz ilkesine göre hareket eder ve madde bağımlılığı gibi maddi haz bağımlılığı oluşur.

Ayda

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home